Práce se soubory a adresáři
Adresář (directory) - operační systém MS/DOS dovoluje pro lepší přehlednost logický disk rozdělit na menší celky, adresáře. Do takto vytvořených adresářů se zapisují soubory, které k sobě logicky přísluší, např. všechny soubory, které k sobě logicky přísluší a jsou potřebné k provozování programu T602. Operační systém pracuje se stromovou strukturou adresářů. Hlavní adresář (root directory) je jediný, který nelze zrušit či přejmenovat a je vždy přítomen na disku. Nese označení \ (obrácené lomítko). Běžný adresář (current directory) je adresář, na kterém se právě nacházíme.
Soubor (file) - posloupnost údajů, povelů, které jsou uloženy v operační či vnější paměti. Soubor může obsahovat program - posloupnost příkazů - podle nichž je počítač schopen provést danou činnost, nebo text dokumentu, tabulku hodnot či nějaký graf - to jsou datové soubory.
Práci se soubory a adresáři provádíme přes volbu menu Soubor. Toto menu obsahuje:
Volba Otevření otevře nový soubor, objeví se okno, do kterého se zapíše přístupová cesta a jméno souboru, který chceme editovat.
Uložení uloží editovaný soubor na disk do zadaného adresáře.
Zapsání do uloží soubor.
Před tiskem máme možnost volby z nabídky Tisk:
Tisk
Export umožní exportovat soubor, přemění jeho strukturu tak, aby byl srozumitelný jinému textovému editoru.
Import umožní importovat textový soubor z jiného textového editoru.
Manažer vyvolá nadstavbu manažer.
Výběr adresáře umožní nastavení pracovního adresáře.
DOS umožní odchod do DOSu (nebo spustí SHELL).